21 de Diciembre, 2018
Seminario Interno FEN Presenta: Lyonel Laulié

Fecha de inicio: 28 de Diciembre, 2018, 13:00 hrs.

Fecha de término: 28 de Diciembre, 2018, 14:30 hrs.

Este viernes 28 de diciembre  se llevará a cabo la Octagésima sesión del  Seminario Interno FEN donde se exponen trabajos en progreso de académicos y avances de tesis de estudiantes.

Datos de las presentaciones:

Título:  Moving Levels in Psychological Contracts Research: A Multi-sample Study of Shared Individual Psychological Contract Fulfillment (SInPCF)  

 

Autores:  Lyonel Laulié (Universidad de Chile, CH), Amanuel Tekleab (Wayne State University, USA), Ans de Vos (University of Antwerp, BE), Jeroen de Jong,(Open University of the Netherlands, ND) y Jacqueline Coyle-Shapiro (London School of Economics, UK)  

 

Presenta:  Lyonel Laulié  

 

Abstract: Research on psychological contracts has made significant contributions to theoretically advancing our understanding of the employee-employer exchange relationship and its implications for organizational practice.  However, the predominant emphasis of this empirical research has been on the individual level of analysis, not giving sufficient attention to contextual influences.  Teams have become a common feature in organizations today and provide a proximal context through which to understand how teams affect individuals’ evaluation of their psychological contract. Based on the macrosociological perspective of social exchange theory as well as theories on the role of social influence in psychological contract evaluations, we examine how shared individual psychological contract fulfilment (SInPCF) shapes the relationship between individual PCF and outcomes at the individual level as well as the predictors and consequences of shared individual PCF at the team level. Our findings from three studies, representing a total sample of 1125 employees and 183 teams, provide support for the study hypotheses. This paper contributes to the psychological contract literature by conceptually and empirically addressing the role of a team context (shared individual PCF) and its impact on individual- and team-level relationships.

 

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Título: Branding on Websites of Department Stores Retailers: A

comparative study of Latin America and United States

 

Autores: Pablo Farías, Jenny Peláez y Miguel Reyes

 

Presenta: Pablo Farías.

 

Abstract: El objetivo de este artículo es contribuir a la medición de cómo el canal en línea se utiliza para fortalecer las marcas de las tiendas por departamento en América Latina. A través de un análisis de contenido comparando los sitios web de tiendas por departamento de América Latina y Estados Unidos, este artículo muestra que los sitios web de las tiendas por departamento de América Latina y Estados Unidos presentan, en general, un similar uso de las dimensiones de conexión emocional y confianza. En contraste, los sitios web de las tiendas por departamento de América Latina (vs. sus pares de Estados Unidos) presentan un débil uso en algunos elementos de las dimensiones de servicio de respuesta, experiencia en línea y cumplimiento. Los resultados sugieren que las tiendas por departamento de América Latina deben mejorar en estas tres dimensiones.

 

El seminario se llevará a cabo a las 13:00 horas en la sala T-1605 de la FEN, se solicita confirmar asistencia con Pamela Fuentes (pamfuent@fen.uchile.cl), a más tardar el día jueves 27 de diciembre hasta las 13:00 horas, ya que el seminario contempla almuerzo.