28 de Abril, 2015
Seminario Académico - El Federalismo en Argentina (o porqué los Políticos Argentinos son tan Malos)

Fecha de inicio: 29 de Abril, 2015, 13:00 hrs.

Fecha de término: 29 de Abril, 2015, 14:00 hrs.

El Seminario se realizará el miércoles 29 de abril de 13:00 a 14:00 hrs, en la Sala P-307 de la FEN

El Departamento de Economía de la Universidad de Chile tiene el agrado de invitar a usted a un nuevo Seminario Académico:

Título - El Federalismo en Argentina  (o porqué los Políticos Argentinos son tan Malos)

Autores - Martín Ardanaz (Inter-American Development Bank, Washington DC, USA),  Marcelo Leiras (Universidad de San Andrés, Buenos Aires, Argentina) y Mariano Tommasi (Universidad de San Andrés, Buenos Aires, Argentina)

Presenta - Mariano Tommasi.

Abstract - This paper contributes to an agenda that views the effects of federalism and decentralization as dependent on the incentives of national and subnational political actors. It studies the mechanisms by which subnational actors affect decisions at the central level, in the context of a highly decentralized middle-income democracy, Argentina. In this federal country, provincial actors and concerns weigh heavily on national decisions. Most Argentine provinces are dominated by entrenched elites, with limited political competition, weak division of powers, and clientelistic political linkages. Provincial dominance and national relevance reinforce each other, dragging Argentine politics toward the practices and features of its most background regions.

El  Seminario  se realizará el miércoles 29 de abril de 13:00 a 14:00 hrs, en  la Sala P-307 Tercer Piso del edificio Placa de la Facultad de Economía y Negocios de la Universidad de Chile, ubicada en Diagonal Paraguay 257.

El Federalismo en Argentina (o porqué los Políticos Argentinos son tan Malos) Descargar Archivo