14 de Enero, 2014
Seminario Académico. The Impact of Better School Accessibility on Student Outcomes: Evidence from Chile

Fecha de inicio: 15 de Enero, 2014, 13:00 hrs.

Fecha de término: 15 de Enero, 2014, 14:00 hrs.

El Seminario se realizará el miércoles 15 de enero de 13:00 a 14:00 hrs, en la Sala P-301 Tercer Piso del edificio Placa de la Facultad de Economía y Negocios de la Universidad de Chile, ubicada en Diagonal Paraguay 257.

El Departamento de Economía de la Universidad de Chile tiene el agrado de invitar a usted a un nuevo Seminario Académico:

 

Título - The Impact of Better School Accessibility on Student Outcomes: Evidence from Chile

 

Autor - Kenzo Asahi (PhD (c) London School of Economics)

 

Presenta - Kenzo Asahi (PhD (c) London School of Economics)

 

Abstract - This paper identifies and quantifies the effects of better transport accessibility on student performance measured by mathematics test scores. A 27 km new subway line and the extension of an existing line in Santiago (Chile) in the mid-2000s reduced the distance between some schools and their nearest subway station. Estimates are derived using fixed effects models that account for endogeneity in the relation between student performance and school–subway network distance. Increased proximity to the subway network is associated with substantially lower test scores. 

 

El Seminario se realizará el miércoles 15 de enero de 13:00 a 14:00 hrs, en la Sala P-301 Tercer Piso del edificio Placa de la Facultad de Economía y Negocios de la Universidad de Chile, ubicada en Diagonal Paraguay 257.

 

Esperando contar con su asistencia, les saluda cordialmente,

 

Pamela Fuentes O.

Archivos
The Impact of Better School Accessibility on Student Outcomes: Evidence from Chile Descargar Archivo