06 de Septiembre, 2022
Seminario DECON: Paulo Cox (UTalca)

Fecha de inicio: 09 de Septiembre, 2022, 11:00 hrs.

Fecha de término: 09 de Septiembre, 2022, 12:00 hrs.

Estimados Académicos y Académicas FEN,

Les extendemos la invitación al seminario que organiza el Departamento de Economía, en el que se presentará el trabajo titulado "Gendered discount rates in politics".

Expone: Paulo Cox, Profesor Asistente, Facultad de Economía y Negocios, Universidad de Talca.

Coautor: Alejandro Corvalán.

Abstract: Using rich census administrative data including information of about 8 million individuals, we exploit a natural experiment in order to study gender differences in political discount rates. We implement a sharp regression discontinuity which allows identification of structural parameters derived from a theoretical registration model. From our estimation results we find robust evidence that suggests women are more impatient than men in political affairs.

El formato será presencial y el seminario se desarrollará en la Sala P-308.